Om barnehagen vår

Vi tilbyr et engasjert og nytenkende personale i utvikling som setter barna og dere foresatte i fokus.

Visjonen vår:

"Et godt sted å være - leke og lære".

Ørebekk barnehage er en privat drevet barnehage som startet opp i januar 2016 og eies av Sunniva Rønning Skåre.

Barnehagen har barn i alderen fra 0-6 år.   Personalet består av en positiv gjeng, som deler mye humor og glede med barna.

Vi er en barnehage med fire avdelinger : Minken 2,5 år-6 år, Harespretten 2,5 år -6 år, Ekorna 0-2,5 år og Revehiet 0-2,5 år. Vi leker mye sammen, slik at barna kan bli kjent og lære av hverandre på tvers av alderstrinnene. Men vi er også en del hver for oss og jobber med aldersbetinget lek og læring.

Vi holder til i Ørebekk barnehage Ørebekkbråten 16 1624 Gressvik. Vi har hyggelige og romslige inne- og uteområder,med flere gode tur alternativer i nærheten. Barnehagen har også egen gymsal.

Vi er opptatt av å se det enkelte barnet, og legger til rette for at barnet selv kan få være delaktig, i sin hverdag i barnehagen. Vi er mye ute og ønsker at uteliv blir en naturlig del av vår hverdag. Her i Ørebekk barnehage er vi veldig opptatt av lek og utforskning, å ønsker og gi barna rom og tid for riklig med lek og moro!

Barnehagen tilbyr både frokost og lunsj, samt frukt og knekkebrød/brød på ettermiddagen. Måltidene innebærer stort sett brødmat, med sunt og variert pålegg, og èn gang i uken lager vi et varmt måltid.  Ute på tur i skogen lages det ofte noe varmt på bålet :-)

Lager mat på bål i skogen.

Laget engler i snøen i ballbingen der ingen hadde gått før.

På tur i skogen og i nærområdet.

HVERDAGS BILDER :-)

ET LITE INNBLIKK I HVA SOM GJØR VÅR DAG FANTASTISK :-)