Turvogner og elektriske sykler

Vi har fine turvogner og fikk to stykk nye elektriske sykler i september som vi digger.

Til de minste barna i barnehagen har vi en 4-manns vogn og en 8-mannsvogn til de litt lengre turene for de minste barna. Det er veldig populært å sitte på med disse "doningene". 8-manns vognen har ulike høyder på setene, slik at alle ser fremover og de kan legges litt bakover om barna sovner.

Til alle barna i barnehagen fikk vi to stykk elektriske sykler med plass til 6 barn foran i hver sykkel. Barna digger syklene og vil gjerne ut på tur i nærmiljøet med disse syklene. Nærmiljøet til barnehagen ble kraftig utvidet med disse syklene, som tar oss med nesten dit vi vil. Enten det være seg til turnhallen i Fredrikstad, lekeplasser rundt om kring i nærmiljøet og i sentrum, eller bare for å sykle oss en tur og oppleve nye steder sammen. Det blir mange gode samtaler mens vi sykler om det vi ser, vi synger og ler og hygger oss.